Heen en weer - Reisverslag uit Costa de Caparica, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu Heen en weer - Reisverslag uit Costa de Caparica, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu

Heen en weer

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

07 September 2015 | Portugal, Costa de Caparica

Na het vorige verslag naar de Kermis geweest, Er trad een bandje op met klarinet en oa wasboord. En later een rockband. Leuk hoor. Volgende morgen in gepakt en naar de veerboota gefietst.onder weg geprobeerd te pinnen maar wat ik ook deed : wrong pin. Dat had ik de dag ervoor ook maar nu kon ik niet verder omdat ze op de veerboot contant geld wilde. Naar Herma gebeld en die heeft me geweldig geholpen. Met de creditcard lukte het eindelijk. Aan de overkant nergens fietspaden en geen bewegwijzering, behalve boven de snelwegen. Op de gok verder getrokken en op wegen waar je 50 mag gereden maar toen ik uiteindelijk op een weg van 90 km kwam vond zelfs ik het eng( ik rijdt hier echt voor joker zonder helm ! 90 % van de mede fietsers heeft wel een helm. ) Terug gaan was geen optie maar nog 50 meter verder was een bushalte. Daar moest ook een uitgang zijn !
Eind goe al goed. Ik het hekje door de slaapwoonwijk in iets verder was een snackbar daar voor 9 euro gegeten ( incl fooi) De dame vd bar zei mij ook om te rijden via Trafaria want een gewone weg naar Costa da Caparacia was er niet. Raad op gevolgd en binnen een uur lag ik aan het strand en in de zee. Rond halfvijf weer opgestaan en een camping op gezocht. Daarna weer naar het strand. Toen het donker was gaan koken. Ik kon mijn toilettas niet vinden ! Daar zat nl mijn zakmes in. Gebeld naar de jeugd herberg en ja hoor daar lagie. Vanmorgen dus maar eennachtje op de camping bij geboekt en gefiets naar Trafaria en daar de boot genomen ware het niet dat de boten aan het staken zijn van haltien tot elf gewacht en daarna weeer naar de herberggefietst. Ik zit nu voor de herberg te typen (op de camping is geen wifi?) en om half vijf gaat de enige boot terug. Er zijn twwe bruggen naar de overkant maar daar mogen geen fietsen op. Ook even met de potbank gebeld : negeer de 6 cijferige portugese pin. Toets gewoon je vier cijfers en druk op de groene knop. Ik ganu ook op de groene knop drukken. Met mij gaat alles goed. Bedankt voor jullie reacties. Fotos uploaden lukt niet indeze blog. Tot kijk.

  • 07 September 2015 - 17:08

    Henny:

    Hoi
    Hier lijkt het wel winter, we hebben al een paar keer de hoetkachel aan gehad, maar als het goed is wordt het eind van de week beter weer, nou geniet ervan, en onthoud maar waar het leuk is, want wij willen van de zomer ook naar Portugal.

  • 07 September 2015 - 21:46

    Herma:

    Nou lieverd, ik hoop dat je vooral plezier hebt in het reizen en dat het doel er iets minder toe doet..... anders lijkt het zo'n heen en weer gefiets....enjoy....kus Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Costa de Caparica

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 September 2015

Back home

28 September 2015

Albufeira

22 September 2015

Weer verder

20 September 2015

Genieten

16 September 2015

Zit vast of te wel..........
Bert

Om te proeven hoe het is om et Pensioen te gaan ga ik een poosje fietsen in Portugal, gewoon omdat ik het land nog niet ken. Omdat het daar warm is en ik er goeie verhaler hoor.

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 4198

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: