Zit vast of te wel.......... - Reisverslag uit Zambujeiro, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu Zit vast of te wel.......... - Reisverslag uit Zambujeiro, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu

Zit vast of te wel..........

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

16 September 2015 | Portugal, Zambujeiro

Door het rond fietsen in Porto Covo kwam er achter dat er een oud wandelpad vlak langs de kust loopt. Op de camping gevraagd of dat met de fiets mogelijk was maar dat werd me afgeraden. Ik dus over de weg naar Millefontes. Een rit langs duin en weide landschappen ala de rout Egmond aan zee richting Castricum. In Millefontes kwam ik rond twaalf uur aan iets te vroeg om het campement op te slaan. Ik de rivier over gestoken richting Almograve, daar zou ik overnachten. Vlakbij Furnal stopte een vrachtautootje voormij waarvan de laadklep, gelukkig leeg spontaan naar links over helde. Wij samen even gekeken waar het hem aanlag maar niets kunnen ontdekken. Verder fietsen langs akkers, aardappel, kassen van plastic, hele stukken kort gemaaid gras , blijkbaar om voetbalvrelden mee te voorzien en heide / bos landscappen. Bij Almograve was geen camping maar verderop land inwaards moesten er 2 zijn. Uiteindelijk door het verkeerde bordje Campisimo tevolgen in Zambujera do Mar uitgekomen. Veel te ver om gezond te zijn voor mijn achterste. Op de camping liep een tuinman rond. Wat bleek ? Het zelfdre mannetje als die van de overhellende vrachtwagen. Hij had een bezoekje aan de garage gebracht. Na het eten , wittebonen met bloedworst en hersenen, en een douche naar het dorp gewandeld en daar uren lang in een cafe gezeten (foto) ze hadden wifi daar . Aan deboulevard stonden een paar bomen met een mussen kolonie. Echt geen gehoor wat een lawaai.

Deze morgen is het rond 8 uur gaan regen en colega fietsers hadden rond tienen alles in gepakt om te gaan fietsen maar die zitten nu nog in het cafe van de camping net als ik en het is nu 1300 uur. Fietsen wordt niets meer vandaag.

  • 16 September 2015 - 14:35

    Rianne:

    Hey Bert,

    Vanochtend had ik het er met Sheron nog over dat het bij jou zou gaan regenen, dat vertelde de weervrouw van rtl 4 ons gisteren. Balen zeg maar een dagje rust is ook lekker toch? Hopelijk is het tussendoor nog wel lekker zodat je nog wat kunt rondwandelen. Mooie foto's hoor. Zucht....zitten we hier te zwoegen achter ons bureautje.....

    wittebonen met bloedworst en hersenen????? Bert eerlijk!!!!

    Have fun weer :)



  • 16 September 2015 - 14:55

    Gertrud:

    Na de regen komt zonneschijn!
    Hier waait het, wij krijgen morgen weer regen schijnt het.Misschien kun jij dan weer fietsen, ik hoop het voor je.
    Hé, bloedworts EN hersenen, is dat niet een beetje dubbelop?
    liefs
    gertrud

  • 16 September 2015 - 14:58

    Nicole:

    Leuk! Leuk! Leuk! :)

  • 16 September 2015 - 15:09

    Marielle:

    Mijn vriendin Henny loopt een stuk Camino in Portugal, op dit moment. En ook veel regen. Gedeelde smart, halve smart?
    Hersenen...iiiiii.

  • 16 September 2015 - 18:01

    Herma:

    Het is in elk geval wel erg vertrouwd, het zachte en soms lijkt het wel onophoudelijk tikken van de regen op het raam en in jou geval op de tent. Op weer online was het weercijfer voor Portugal vandaag een 5 en morgen een 10! Hier in Amsterdam was dat voor vandaag een 3 en morgen een 4... Ach het is weer het weer.
    Ik had een drukke dag vandaag, druk met de voorbereiding van de groepen/trainingen die volgende week weer gaan starten. Nu lekker thuis en zometeen een hapje eten.
    Dag lief...

  • 16 September 2015 - 23:10

    Janny:

    Hee Bert,

    Wat leuk om via "waarbenjijnu" een reisverslag te ontvangen. Ik kreeg hem vandaag voor het eerst en zie dat je al meerdere verslagen geschreven hebt en een al een paar weken op pad bent.
    Wat bijzonder om dat zo in je eentje te doen en te zien wat erop je pad komt (letterlijk en figuurlijk).

    IK wens je een hele mooie reis met mooie ervaringen.
    Ik heb een vriendin die vorig jaar een stuk land heeft gekocht bij Caldas de Rainha. Dat is in het westen ten noorden van Lissabon. Ze zit daar helemaal selfsupporting te zijn, woont in een caravan en is haar stuk land aan het ontginnen. Wie weet komt ze wel op je pad.
    lieve groeten van janny s

  • 19 September 2015 - 13:05

    Bert Boots:

    Lukt mij niet om een nieuw verslag in te voegen. Vele km gefietst geurende bossen, praatzieke portugezen, wandelaars,overnacht in een hostel, loszittend voorwiel , giromaat die het niet doet dus weerveel beleefd.

    Ik ga het morgen weer proberen.

    Groeten van Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Zambujeiro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 September 2015

Back home

28 September 2015

Albufeira

22 September 2015

Weer verder

20 September 2015

Genieten

16 September 2015

Zit vast of te wel..........
Bert

Om te proeven hoe het is om et Pensioen te gaan ga ik een poosje fietsen in Portugal, gewoon omdat ik het land nog niet ken. Omdat het daar warm is en ik er goeie verhaler hoor.

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 4199

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: