Genieten - Reisverslag uit Budens, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Budens, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

20 September 2015 | Portugal, Budens

Na Zambujeira gefietst richting Aljezur. Een uitstapje gemaakt richting Odeceixe was een aardig eindje om ( het dorpje bij de zee.) Het leverde wel mooie plaatjes op. In een cafe onderweg aan gesproken door een Portugees die maar niet op hield met praten. Hoe kom je daar vanaf ? Ongeveer driekm voor Aljezur kwam ik een camping tegen maar ik wist dat het dorpje nog een stuk verder lag. De laaste 3 km ging steil omlaag en ik zei bij mezelf: no way dat ik terug ga. Aljezur was allergrappigst gelegen tegen een heuvel met allelei kleime steegjes.. Geinfomeerd of er eencamping was. Ja drie km terug ! Nee dus, ik kwam toen terecht in een hostel. Was er leuk. Veel jonge lui of wandelaars of surfers. Gedouched en toen het stadje en het kasteel bekeken. Buiten de deur gegeten en terug in het hostel gekeken hoe de andere gasten hun eigen eten klaar maakte. Ik heb mijn ontbijt voor de volgende dag in de koelkast gezet. Ik had geen puf meer en ben blijven zitten beetje kletsen met de mensen, beetje lezen. De volgende morgen weer verder maar eerst even langs de wasserette. Alles behalve de fietsbroek en een t shirt ging er in. Lakens handdoeken alle broeken theedoeken zo alles lekker schoon voor 4 euro. De wasserette hoort bij de Intermarche en nu zie ik ze bijna in elk groot dorp.. Het drogen viel een beetje tegen maar rond 11 uur kon ik het stalen ros weer besteigen . Ik ben gekomen tot Budens en daar zit ik nu al een paar dagen op de camping en elke dag maak ik wel een uitstapje. Vandaag naar Ponta de Sagres , eerder naar Salema, het fort van Figueira enz Het bevalt me goed langer op een plek te blijven. En de Intermarche is in de buurt. Ik wordt geprikt door muggen dus ik moet stoppen. Groeten aan jullie allemaaal!

  • 20 September 2015 - 23:11

    Nicoke:

    Woordje leggen !

  • 20 September 2015 - 23:13

    Gert-Jan:

    Lieve Bert

    Zat net aan je te denken. Komt jouw verslagje binnen. Erg leuk om te lezen. Vanmiddag bij tante Tiny geweest, ze had je kaart ontvangen en was daar erg blij mee. Een hele onderneming vond ze het. En dat is het ook in zekere zin. Wij zijn ons mentaal en fysiek aan het vorbereiden voor ons(luxe) ABC-tje. Ben wel erg benieuwd naar je verhalen. We moeten na de reiEn maar eens afspreken. Moet nu stoppen want Gerard heeft problemen met de TV. Dat ga je krijgen met de gepensioeneerden.


    Groetjes en liefs Gert-jan

  • 21 September 2015 - 10:32

    Rimke:

    Wat leuk om zo een klein beetje met je mee te kunnen reizen!

    Groetjes Rimke

  • 21 September 2015 - 20:29

    Herma:

    Dag lieverd,
    Budens ja dat is al helemaal onderaan in Portugal. Toch snel gegaan want het is best wel een eind fietsen. Ik kwam vandaag Ray tegen, na hoeveel jaar..20? Niet te geloven hé, hij was geen spat verandert maar is toch al 70.....oh dear....Hij vertelde dat hij van plan was om in Portugal te gaan overwinteren...leuk toch...
    Nog maar drie dagen en dan is't alweer vrijdag. Enjoy nog even en tot gauw.

  • 22 September 2015 - 13:51

    Silke:

    Helaas kreeg ik de meldingen via de mail als spam binnen, dus heb niet gezien dat je elke keer wat postte. Maar leuk om nog even door te lezen! Hoop dat je een toptijd hebt (gehad). Volgende keer op de fiets door Zwitserland?

    Groetjes Silke

  • 22 September 2015 - 20:08

    Marielle:

    Kwijlend van jaloersheid zit ik hier. De houtkachel aan! ja, dat dan weer wel.
    Leuk om je stukjes te lezen en geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Budens

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 September 2015

Back home

28 September 2015

Albufeira

22 September 2015

Weer verder

20 September 2015

Genieten

16 September 2015

Zit vast of te wel..........
Bert

Om te proeven hoe het is om et Pensioen te gaan ga ik een poosje fietsen in Portugal, gewoon omdat ik het land nog niet ken. Omdat het daar warm is en ik er goeie verhaler hoor.

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4201

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: