Fietsen maar - Reisverslag uit Costa de Caparica, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu Fietsen maar - Reisverslag uit Costa de Caparica, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu

Fietsen maar

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

11 September 2015 | Portugal, Costa de Caparica

Bij het afscheid op de camping gezegd waar ik heen ging en het mannetje bij de slagboom probeeerde me iets duidelijk te maken over mijn eind bestemming. Ik dacht nog even dat het om de hitte ging. De tocht er na toe was mooi maar ook wel veel omhoog fietsen. Stug doorzetten maar. Rond vier uur kwam ik in Santana aan. Ik vroeg een man naar de camping en hij wees me de richting, zag hem daarna grijnzen ? Wat ik in de afgelopen vier zwoegend en zwetend had geklommen ging ik nu dalen ! Loodrecht naar beneden volop de remmen richting Sesimbra. Aha dat probeerde de man bij de slagboom te vertellen. Eenmaal beneden kom je moeilijk weer boven.
De camping was mooi en de winkel had net genoeg voormij om eten te maken. De volgende dag het stadje in gegaan .....heel idilisch ..….overal trappen, keitjes op de wegen, vissers aan het werk met netten, oude mannetjes die buiten het resaurant vis voor je uitzoeken, klaar maken en op de barbeque gooien. Kortom een lust voor het oog. Bij het busstation gevraagd of de fiets mee mocht in de bus en dat mocht. Op de camping een wasje gedaan en in het restaurant zitten internetten. Wat een schok die Zwagerman. Ik ben er nog niet overheen.

  • 11 September 2015 - 21:52

    Gert-Man:

    Lieve Bert

    Ik dacht al de afgelopen dagen dat je verdwaald was. Was al van plan het programma vermist in te schakelen. JE verslag doet met met weemoed denken aan mijn afgebroken wandeltocht naar Santiago. Ik vind het erg leuk om te lezen. De dood van Joost is hier hard aangekomen. Vorige week zag ik hem hier op de van Baerlestraat nog fietsen. Het is toch wel een beetje bizar hier in hetzelfde huis te wonen als waar hij in gewoond heeft. Pas je goed op jezelf. Maar geniet vooral!

    Groetjes

    Gert-Jan



  • 12 September 2015 - 07:54

    Gertrud:

    Ik begon me ook al zorgen te maken, blij weer wat van je te horen.Ik hoop dat je geniet ondanks de fysieke inspanning die je moet leveren. Zal aan je denken als ik mijn "helling" opklim als ik uit mijn werk kom. Ik puf dan al als ik weet niet wat!
    Ken die Zwagerman niet, toch maar eens een boek van hem opsporen.
    Veel liefs
    Getrud

  • 12 September 2015 - 08:41

    Herma:

    Goede morgen lieverd, ben je wel voorzichtig en overdrijf je niet te zeer met je afdalingen?
    En ja, ik schrok ook van het bericht van de zelfmoord. En ik denk dat iedereen door deze dood geraakt kan zijn, want het confronteert ons zo erg met onszelf en onze onvermijdelijke eindigheid.
    Als je bedenkt dat de aarde 4,5 miljard jaar geleden is ontstaan (er zijn nu meer mensen op aarde en ook mensen die meer geld hebben dan dat) let wel... ik heb het over het ontstaan van de aarde, toen bestond de evolutie nog niet eens, dan is 20 of 30 jaar langer of korter leven betrekkelijk. Hebben we het nog niet eens over het dilemma van keuze en de vraag of vrije wil bestaat.
    Dit alles neemt niet weg dat deze dood in het kleine gebied waarin leven, denken en waarnemen een enorme schok kan zijn.
    Zometeen ga ik naar yoga, Jurjun is al aan het werk en Marcus heeft vannacht bij Tristan geslapen. Fijne dag.

  • 12 September 2015 - 09:38

    Ineke:

    Hey Bertje, wat een schitterende reis maak je. Je kan het ook ontzettend goed beschrijven. Ik zie het helemaal voor me. Die heerlijke kleine vissersdorpjes met mooie mensen met karakteristieke koppen. Ik ben er dol op. Heerlijk in het zonnetje een praatje maken onder het genot van een hapje en natuurlijk een drankje :-)!
    Zwagerman is inderdaad vreselijk, wat een schok. Hij had naast zijn depressiviteit ook een ernstige vorm van de ziekte van Bechterew, waardoor hij ontzettend veel pijn leed. Weer een intelligent mens met brede kennis die deze keuze maakt.
    Bert ik wens je nog een supermooie reis en blijf vooral schrijven, ik blijf je volgen. Hier heeft sinds vandaag de herfst zijn intrede gedaan en zal er voorlopig amper of geen zon te zien zijn....wat ben jij toch een bevoorrecht mens! Geniet volop en doe voorzichtig!!
    Liefs Ineke

  • 12 September 2015 - 22:08

    Karin:

    Nou heel fijn dit te lezen , zeker omdat ik nu weet dat je ergens bent en ook nog geniet. Ik vind het al heel wat om hier naar Koedijk tegen wind te fietsen ,en dan lees ik dit van jou !!En inderdaad wordt het hier wat herfstachtig ,maar zo af en toe nog met een zonnetje . En goed om wat te lezen van onze broer en zus. Veel plezier nog en tot het volgende stukje .
    Liefs Karin

  • 13 September 2015 - 20:03

    Liesbeth Boots:

    Lief broertje, via Henny kreeg ik je verslagen. Je hebt al weer e.e.a. meegemaakt nietwaar. Ik wens je nog een heel fijne reis met mooie ervaringen en ik hoop dat je mij ook op je lijstje zet. Veel liefs en ene kus van je zus.

  • 13 September 2015 - 21:38

    Marielle:

    Blij dat de remmen het doen! En mooi om te lezen dat dat nog steeds gebeurt, die vis die ter plekke voor jou op de bbq gaat. Dat hadden Rene en ik er zo'n 30 jaar geleden al eens meegemaakt en dan ga je er van uit dat dat soort dingen nu niet meer bestaan. Maar dus toch. Enjoy! Marielle

  • 14 September 2015 - 07:39

    Rianne:

    Ha Bert! Wat goed om weer wat van je te lezen. Sjonge het klinkt wel heel erg mooi allemaal. Krijg helemaal zin om het eerste beste vliegtuig te pakken. Doe voorzichtig daar maar geniet van elk moment! Ben benieuwd naar alle foto's straks!

    Las over een overlijdensbericht. Gecondoleerd.

    Heel veel suc6 en plezier met het vervolg van je expeditie ;p.

    Groetjes Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Costa de Caparica

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 September 2015

Back home

28 September 2015

Albufeira

22 September 2015

Weer verder

20 September 2015

Genieten

16 September 2015

Zit vast of te wel..........
Bert

Om te proeven hoe het is om et Pensioen te gaan ga ik een poosje fietsen in Portugal, gewoon omdat ik het land nog niet ken. Omdat het daar warm is en ik er goeie verhaler hoor.

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4218

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: