Waar was ik gebleven ? - Reisverslag uit Porto Covo, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu Waar was ik gebleven ? - Reisverslag uit Porto Covo, Portugal van Bert Boots - WaarBenJij.nu

Waar was ik gebleven ?

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

14 September 2015 | Portugal, Porto Covo

Ik heb bijna geen stroom. De solar oplader werkt niet goed. Maar vandaag zit ik weer goed opgeladen.

Ik zou de fiets in de bus stoppen en de tocht 3 km of 5 ? Op mijn gemak boven komen. Vergeet het maar, de eerste de beste chauffeur wilde me al meenemen maar de fiets bleek niet onder in de bus te passen. Rechts geprobeerd, links lukte ook niet, het stuur zou omlaag moeten maar dat zou niet lukken. Dus toch maar lopen ik was om 8 uur opgestaan, ontbeten,tent inpakken naar busstation fietsen.....toen dus lopen. Om half twaalf was ik boven op de berg ( Santana ) Daarna volgde een prachtige route door een natuurgebied richting Setubal. Af en toe moest de fiets wel weer geduwd worden. Maar vaak genoeg was het glooiend. In Setubal kwam ik fietsende nederlanders tegen die hielden het voor vandaag voor gezien, ik eigenwija wilde nog naar de overkant. Er zou een camping zijn bij Troila maar de bleek falliet ik moest nog eens 20 km verder naar praira Gale. Uitgeput kwam ik net voor donker binnen. Gelukkig hadden ze er een goed restaurant. Ik heb er 2 dagen uitgerust . Er was niets te beleven dus veel luieren aan het strand. De golven waren te hoog om te zwemmen maar op de ochtond van mijn vertrek heb ik toch een duik kunnen nemen ( rond half negen in de morgen !)
Ik had nog twee eiren over voor het ontbijt maar toen ik ze wilde pakken bleken ze gestolen te zijn. Dan zit je raar te kijken hoor. Toen maar inpakken en kijken of ik in de bar een onbijt kon bestellen. Ik was niet de enige met dat idee. Er stond een rij tot buiten ! Dan maar fietsen en na 10 km gestopt bij een restaurantje langs de weg onder het wachten op de omlet zat ik een Portugees tijdschrift door te bladeren en de eigenaresse bleef maar tijdschriften aan dragen. Echt heel grappig. Ze wilde ook steeds worden opzoeken in mijn taalgids.
Enfin toch weer op de fiets en er waren flinke klimpartijen bij echter na het prachtige Santiago do cacem liep de weg bijna allen maar naar beneden. Het was de hele middag bewolkt en rond 6 uur begon de motregen . Porto Covo was de bestemming en terwijl het regende de tent op gezet. De schade viel mee en nu is alles alweer droog. Het dorpje is heel idilisch maar ook wel ingericht voor toeristen. Ik denk dat er wel 50 campers net buiten de camping staan en 3 op de camping. Nu ga ik op de fiets de omgeving verkennen en dan na de siesta naar het zwrembad.

Groeten maar weer en bedankt voor alle reacties.......

  • 14 September 2015 - 17:44

    Herma:

    Dank voor je mooie verslag, het is net of ik een beetje mee mag reizen. De foto's die ik per mail kreeg, illusteren je verlag en laten idyllische plaatjes zien met staalblauwe stranden, mooi. Jammer dat je ze niet kunt bijvoegen.
    Als ik het kaartje druk hierboven klik, dan zie ik dat je al een flinke afstand hebt afgelegd. Het lijkt ook alsof je in nu groener en minder bergachtig gebied terecht komt.
    Het regent hier flink op dit moment, Marcus is nog steeds ziek en ik ervaar de zoete smaak van jou te mogen missen.
    Take care lief, kus Herma

  • 14 September 2015 - 20:46

    Nicole:

    Bertus! Wat een heerlijk avontuur, echt heel bijzonder. Zo lekker in je eentje op pad.. Remi! Het zal daar prachtig zijn, zoals je het omschrijft. Geniet en heb het goed! Zien elkaar in ieder geval 2 oktober, dan kun je alles in geur en kleur vertellen. Dag lieve makker, hug Nicole.

  • 14 September 2015 - 21:03

    Marcus:

    Zoals mam al zei was het hier echt pokkenweer, hele tijd regen en veel onweer. Mufassa had na het avondeten jurjun's kip van zijn bord gestolen. Veel succes en tot gauw

  • 14 September 2015 - 21:05

    Marcua:

    P.s. Je moet wat doen aan die foto op deze pagina pap

  • 14 September 2015 - 21:06

    Jurjun:

    Hij heeft gelijk paps

  • 14 September 2015 - 21:06

    Jurjun:

    Hij heeft gelijk paps

  • 15 September 2015 - 08:20

    Yvonne Den Uijl:

    Hee Bert,
    Leuk om zo je reis een beetje te kunnen mee maken. Iedere keer weer nieuwsgierig naar wat je hebt beleefd. Geniet er nog lekker van! Pas goed op jezelf!
    groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto Covo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 September 2015

Back home

28 September 2015

Albufeira

22 September 2015

Weer verder

20 September 2015

Genieten

16 September 2015

Zit vast of te wel..........
Bert

Om te proeven hoe het is om et Pensioen te gaan ga ik een poosje fietsen in Portugal, gewoon omdat ik het land nog niet ken. Omdat het daar warm is en ik er goeie verhaler hoor.

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 4220

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: